Questions and Answers
Yes!
All of our pieces are oven proof but also are sensitive to thermal shock.
It is not recommended to take a ceramic piece from one extreme temperature to the next.
Thermal shock happens when your ceramic piece changes temperature too quickly…
1.You don’t want to put a cold ceramic piece into a hot oven-the sudden change in temperature can easily cause cracks or breakage
Instead, pop the ceramic piece in the oven before you turn it on then as the oven heats the ceramic piece also has the chance to slowly heat up.
If you must preheat the oven, leave the rack out of the oven while preheating it, and then place the ceramic piece on the rack and put them in the oven together.
2.When taking your pottery out of the hot oven, never place it directly on a cold surface such as stone or stainless steel. Place it on a warm surface such as wood, textile, or cork.
Yes. Except for the Caffaine Queen to-go cup that has a pure gold crown on it.
All of the items are safe and perfectly healthy to eat from and heat up. They contain no lead, aluminum, or any other toxic chemicals whatsoever.
Yes. The shades of the pieces are the actual natural color of the material, therefore slight differences in shade or texture can appear between the pieces and sometimes on one piece as well. We truly believe this makes them unique and beautiful.
Absolutely. Ceramic is a very delicate material. So if a piece falls or gets hit by something there is a chance it could crack or break so handle with care.
The studio has a showroom which is open on Fridays only between 9:00-13:00. For the rest of the days, the Showroom is closed.
The studio is located in the southern area in Israel in KLACHIM.
Waze: studio Yaara Nir Kachlon
Yes. We are proud to be an Israeli product.
In Israel, it takes up to 7 business days but mostly much less.
For international orders, it could take up to 14 business days.
The delivery in Israel is door to door and costs 40 nis, however, if you purchase from 500 nis and up the shipping in Israel is free.
For international shipping, the fees are different and depend on the size of the order (please see shipping details on the website).
Sorry there are no workshops in the studio.
Yes, Exchanges can be made in the studio’s showroom on Fridays.
The item must be in its original package, in new condition and the design must still be sold in our running collection.
Please send us a photo of the broken piece in the box on the day of arrival so we can send you a new one.
Yes, please mark this option when ordering the items you want.
For any other question you might have please email us and we will get ASAP
עמידים בחום גבוה אך חשוב להימנע משוק תרמי:
גם כלי שעמיד בחום רגיש להפרשי טמפרטורות קיצוניים ועלול להיסדק כתוצאה
מכך.
לכן יש להשתמש בו נכון בעת האפייה ולשים לב לכמה דגשים.
1.רצוי לא להכניס כלי בטמפרטורת החדר (ובטח לא מהמקרר) לתנור שחומם
מראש. עדיף להכניס את הכלי לתנור ורק אז להדליק אותו. אם חייבים לחמם
תנור מראש,השאירו את הרשת של התנור מחוץ לתנור המחומם והכניסו את
הכלי לתנור כאשר הוא מונח על הרשת .
2.בהוצאה מתנור חם מומלץ לא להניח את הכלי הרותח על משטח קר כמו שיש
או נירוסטה אלא
להקפיד להניח על משטח חם כמו שעם,עץ או בד
כן (חוץ מהכוס עם כתר הזהב CAFFAINE QUEEN)
הכלים בטוחים לאכילה,הגשה וחימום גם מבחינה בריאותית.שכן אינם מכילים עופרת, אלומיניום או כל חומר רעיל אחר.
הצבע של הכלים הינו הצבע הטבעי של החומר. לכן ייתכנו שינויים בגוונים בין כלי לכלי ולפעמים אף על גבי הכלי עצמו.
כן,קרמיקה הוא חומר שביר. אם כלי ייפול או יקבל מכה יש סיכוי שישבר.
בסטודיו יש שואורום (SHISHOWROOM) אשר פתוח לקהל בימי שישי בלבד בין 9:00-13:00. אין אפשרות להגיע באמצע השבוע.
הסטודיו נמצא במושב קלחים שבצפון הנגב. שימו בווייז: סטודיו יערה ניר כחלון
כל הכלים מיוצרים בארץ בסטודיו שלנו בקלחים. אין כמו מוצר ישראלי
משלוח זה עד שבעה ימי עסקים. לרב משלוחים מגיעים תוך הרבה פחות.
המשלוחים מגיעים בבטחה עם שליח עד פתח הבית. משלוח לכל מקום בארץ עולה 40 ש”ח אך ברכישה מעל 500 ש”ח המשלוח חינם.
לחו”ל המחירים שונים ומשתנים בהתאם לגודל המשלוח.
אין סדנאות בסטודיו
כן. ההחלפה תתאפשר אך ורק בסטודיו בקלחים
ניתן להחליף מוצר באריזתו המקורית בתנאי שהוא עדיין קיים בקולקציה ושלא נעשה שימוש או נגרם לו נזק.
אם הפריט הגיע שבור בבקשה שלחו לנו תמונה של הפריט השבור ביום קבלת המוצר כדי שנארגן משלוח מחדש או החזר כספי.
בהחלט,יש אפשרות לסמן ליד המוצר שיש לארזו למתנה. כמו כן ניתן לשלוח ישירות ליקיריכם הביתה עם אפשרות להוספת ברכה. הכל באתר.
לשאלות נוספות ניתן לפנות במייל ונשוב אליכם בהקדם